top of page
  • Forfatterens bildeSekretær.no

Når bør du ansette en virtuell assistent?

Oppdatert: 6. des. 2022


Jeg leste nylig boken The Small Business Cycle av Charlie Gilkey, der han skildrer et konsept han kaller «The Crucible Stage». Ifølge Gilkey er dette punktet der etterspørselen etter tjenester eller produkter er større enn bedriftens evne eller kapasitet til å levere. 

Dette er absolutt beundringsverdig, men også en viktig problemstilling å forholde seg til. Hvis du lurer på når du bør engasjere en virtuell assistent, er min klare anbefaling å gjøre det før bedriften når dette punktet. Skyv den administrative byrden over på en virtuell assistent og fokuser på å levere tjenestene eller produktene! 

Her er noen flere spørsmål du kan stille deg selv dersom du lurer på om timingen for å engasjere en virtuell assistent er god:

  1. Føler du selv at du bruker for mye tid på administrativt arbeid hver dag?

  2. Føler du at du burde fått gjort mer, men at tiden ikke strekker til? Eller at du jobber for mye?

  3. Bruker du tid på oppgaver som ligger utenfor din kjernekompetanse?

  4. Slurver du med enkelte oppgaver fordi du rett og slett ikke har tid til å gjøre dem ordentlig?

  5. Har du uforutsigbart og varierende behov for støtte?


Hvis du svarer ja på ett eller flere av disse spørsmålene, er en virtuell assistent en ideell løsning for deg og din bedrift. 

Ta kontakt med oss i dag for å diskutere hvordan vi kan bistå deg og din bedrift!

(+47) 993 05 234

19 visninger0 kommentarer
Logo til Sekretær.no - Virtuell assistent
bottom of page